MENÜ

STICKMAN WARFARE



Ezek a  szabályok csak a stickman.hu-val érvényesek! A leírás NEM!

 

 

 

Csapatok, fegyverek

A játékban két csapat van: GUN és TECH. Mindegyik csapatban négy fegyver, így biztosan megtalálod mind a két oldalon a neked legjobban tetsző fegyvert.

Account rendszer

Ha regisztrálsz, eltároljuk a pontjaidat, medáljaidat, használhatod a fórumot, beléphetsz egy klánba, és még sok más dolgot csinálhatsz.

Klánok

Ha szeretsz csapatban játszani, és egy jó közösségben lenni, lépj be egy klánba. A tagokkal közösen szevezhettek warokat más klánok ellen, és játszhattok a pontokért.

Modok

A honlapról letölthetsz modokat a játékhoz, amit a többi játékos fejleszt. Rakhatsz be jobb modelleket, hangokat, vagy akár egy teljesen más világot is.

 

 

 

 

 

 

 

A háttértörténet

Valamikor, réges-rég volt egy sziget. Békés pálcikaemberkék éltek rajta, mindenük megvolt, semmi okuk nem volt a boldogtalanságra. De mégsem voltak boldogok. Miért? Mert unatkoztak. Ekkor két pálcikaemberke kitalálta, hogy mivel lehetne feldobni a hangulatot: "Lőjük szét egymás hátsóját!". Az egyik felkapott egy plazmafegyvert, a másik egy régi géppuskát, és elkezdték lőni egymást. Nemsokára a többiek ezt megtudták, gyorsan beálltak két csapatba, és eszeveszett öldöklésbe kezdtek. Azóta sok-sok idő eltelt. A régi, békés civilizációból semmi sem maradt. Senki nem tudja már, miért háborúznak, és már csak egy dolog élteti őket: Megnyerni a háborút!

A pálya

A pálya egy 400 hektáros füves sziget. A háború már 300 éve megy. A szép, pompás szigetből már csak romok maradtak. A fő völgyben maradtak épületek, ezek alkotják a csaták helyszínét.

A spawn-helyek a bunkerek, az épületek körül, nem érdemes ott maradni, mert a hátad mögé teremnek és lezúznak. Vannak még hegyek, ezek oldalán kavics, ami csúszik, nem lehet felmenni rajta. Utoljára: ez egy sziget, víz veszi körül, meg víz van pár helyen. Pálcikaemberke vagy. Nem tudsz úszni. Nem érdemes megpróbálni.

A játékban található egy második sziget, a KlánBázis sziget is. Oda egy teleporttal tudsz eljutni, megtalálásához kérd a többiek segítségét! ;)

Csapatok és fegyvereik

GUN

Ők a technikailag visszamaradottabbak, de a tűzerejük nagyobb. A régebbi korok fegyvereivel harcolnak, mint a gépfegyver, mesterlövész puska, rakétavető.

M4A1

Az M4A1 a GUN legjellegzetesebb fegyvere, szinte már a szimbólumukká vált. Nagy tűzereje van és percenként több száz töltényt képes kilőni. Kezelése egyszerű. Nagy távolságra is lehet vele pontosan lőni, de az már nagyobb szakértelmet kíván. Csapatmunkában is remekül használható, az első frontvonalból lőve gyorsan sok sticket képesek lelőni.

M82A1

Az M82A1 talán az egyik leghalálosabb fegyver. Töltési ideje viszonylag nagy, de cserébe nagyon pontosan lehet messziről is kilőni a stickeket. Kezelése valamivel nehezebb az M4A1-nél, de könnyen elsajátítható. Hátulról tudja támogatni a csapatot.

LAW

A LAW-ot nagyon későn fejlesztették ki a GUN-ok, nagyjából egy időben a NOOB-bal. A tölténye földbe csapódáskor robban. Eleinte azonnal lehetett velük lőni, de az újabb modelleket közvetlenül lövés előtt kell megtölteni biztonsági okokból. Kezelése nehéz, jó ballisztikai érzék szükséges hozzá.

MP5A3

Főképp közelharcban lehet hatásos, különösen nagy tűzgyorsaságának köszönhetően. A világ számos pontján rengeteg kiegészítő létezik hozzá, amelyek növelhetik hatékonyságát. Sajnos, hozzánk az alacsony költségvetés miatt egy egyszerű, válltámaszos típus jutott el, így a közkedvelt rövid távú nagyítási lehetőség sincs meg rajta, köszönhetően a távcső hiányának. Távolról is pontos lövések leadására képes, egyetlen hátránya, hogy hamar válik pontatlanná, rángat, így valódi hatékonyságát valóban csak szűk, közelharci területen mutatja meg.

TECH

Ez a kék csapat, a háttértörténet szerint ők alkotják a technikailag fejlett nép maradékát. Plazmafegyverrel és anti-gravitációs járművel mennek.

MPG

A Sziget történelmében az első fejlettebb fegyver. Plazmát lő, hihetetlenül pontosan. Remek fegyver minden távolságra. Használata hasonló az M4A1-hez.

QUADRO

A TECH-ek továbbfejlesztették az M4A1-et, és így lett belőle az MPG sorozó verziója, a QUADRO. Az egyetlen probléma vele, hogy töltődnie kell, valamint nagyon nehéz, így lövés közben nem lehet vele mozogni. Csapatban picit hátul maradva megvárják a töltődést, majd ha ez megvan, szinte meg is nyerték az ütközetet.

NOOB

A LAW-hoz hasonlóan robban, de nem kell hozzá ballisztikai érzék, hiszen plazmát, egyenesen lő, viszont így a lövedéke nagyon lassú. Hátulról támogathatják a csapatot.

X72

Ez a tipikus tömegpusztító rakétasorozó fegyver. A kis plazmarakéták szállnak össze-vissza és a környéken mindent atomjaikra bontanak.

Irányítás

W,A,S,D: Mozgás

W + Shift: Séta. Csak előre lehet futni, akkor, ha a fegyver a csípőn van

Egér bal gomb: Lövés vagy kiszállás a járműből

Egér jobb gomb (vagy Q): Fegyver vállra illetve csípőre vétele

T: Chat

CTRL + Q: Chat-ben írás közben színt vált. Előbb nyomd le a T betűt!

F: Járműbe szállás (csak bunkerben)

M: Felülnézet

Chat kódok

Az alábbi kódokat a játékbeli chatbe tudod beírni:

/kill: Öngyilkosság (ha eltévedsz, vagy látni akarod a rongybaba-effektust)

/realm NÉV: Belépsz egy külön realmba, aminek a neve NÉV (a NEVET átírhatod bármi másra). Ha más is beírja a realm nevét, akkor ő is belép hozzád.

/norealm: Realm elhagyása, visszatérés a többiek közé.

/w JÁTÉKOSNEVE SZÖVEG: Üzenetet tudsz küldeni egy játékosnak, amit csak ő lát.

/r SZÖVEG: A fent említett üzenetre tudsz így gyorsan válaszolni

/c SZÖVEG: Az éppen online klántársaknak tudsz írni.

/nohud: Eltünteti a HUD-ot (szövegek, minimap, chat, stb.). Ugyanígy lehet visszakapcsolni.

/nofegyv: Eltünteti a fegyvert a kezedből. Ugyanígy lehet visszakapcsolni.

A főmenü

  • Csatlakozás: Belépés a játékba, és csatlakozás a szerverre.
    • Név: A neved, akár regisztráltál, akár nem. A klánt nem kell elé írni.
    • Jelszó: Csak akkor kell, ha regisztráltál.
    • Csapat: Itt választhatsz, hogy GUN vagy TECH legyél.
    • Fegyver: A csapatodon belül négy féle fegyver közül választhatsz. Csak itt lehet fegyvert váltani, a játékban nem.
    • Fej: A fejfedőt választhatod ki.
  • Beállítások:
    • Grafika:
      • Részletek: Víz kinézete, felületek domborodása.
      • Effektek: Térgörbítés, haláleffekt, elmosódás, ragyogás.
      • Eső: Ha kikapcsolod, a rossz idő még megmarad, csak az esőcseppeket nem fogod látni.
    • Hang:
      • Hangerő: A játék hangjainak hangereje.
      • MP3 hangerő: Az MP3 mappába rakott zenének a hangereje.
      • Harci rádió: Az öléskor megszólaló rádióüzenetek.
      • Autórádió: Ha járműbe szállsz, a rádióadók egyike elindul.
      • Nyugi zene: A nyugodtabb pillanatokban ez szól.
      • Akció zene: És ez, ha éppen harcolsz.
    • Irányítás:
      • Egér érzékenység: Itt lehet beállítani, hogy mennyire reagáljon a játék az egész megmozdítására, pl. kocsiban ülve.
      • Könnyített célzás: A célzás pontosságának javítása.

Egyéb

  • 3D-s hangzás: A játék támogatja a 3D-s hardveres hangzást, ezért 5.1-es hangszórószettel a legélvezhetőbb.
  • Töltőképernyő: A hátteret Almády Balázs rajzolta

Technikai részletek

Az egész játékot 100%-ban én (Badics Alex) programoztam, a bunkert és a fegyvereket én modelleztem. Az egész alapja egy terrain engine, ami egy Perlin-zaj alapú véletlenszerű tájgenerátor. Főként ezért fér bele egy ekkora pálya 100 kB-ba. A modellek nagy részét Wings 3D-ben készítették a lelkes segítők. Az épületek árnyékolása előre kiszámolt (megint csak saját program) textúra. A felhők generáltak. A pálcikaemberkék gömbökből és hengerekből állnak, az animációjuk le van programozva (szinusz, koszinusz, stb.) A multiplayer rész P2P (egyenrangú) alapú, a szerver csak a hozzá kapcsolódó klienseknek küldi el a többi játékos címét, így mindenki kapcsolódik mindenkihez. A 25252-26252 port-tartományt használja, NAT-on keresztül is kétirányú. DirectX 9 SDK-t használ, ami delphihez a clootie.ru oldalról letölthető. MadX MP3-mat használ, ajánlom, hogy a programozók nézzenek utána.

Felmerülő problémák

  • Nincs senki a szerveren
    • Több szerver is van, de lehet, hogy éppen egyik sincs bekapcsolva. Nincs mit tenni, várj.
    • Nem tudsz kapcsolódni a szerverhez. Lehet, hogy csak nincs interneted, de lehet, hogy a tűzfalad, routered blokkolja a játékot.
  • Valami furcsán jelenik meg
    • Elavult a videókártya drivered. Frissítsd a gyártó honlapjáról.
    • Régi a videókártyád. A minimum követelmény a GF3-as kártya.
  • This name is not registered/Wrong password
    • Hagyd üresen a jelszó részt, és úgy lépj be. Pontokat fogsz kapni, csak a klánodat nem jelzi ki.
    • Várj. Pár órán belül rendbe fog jönni, a szerverrel és a honlappal van ilyenkor gond.
  • Lefagyás
    • Ha azt írja ki utána, hogy "Kérlek felejtsd el az Alt-Tabot", akkor valami más program bezavart a játéknak, és le akarta kicsinyíteni azt. Kapcsolj ki minden más programot, vagy futtasd ablakos módban (windowed.bat), és akkor tudsz ablakot váltani játék közben.
    • Ha nem tudod miért történt, nézd meg a játék mppájában a log.txt fájl utolsó pár sorát. Nézz fel a fórumra is, hátha valaki már találkozott a problémával.

 

 

 

 

 

 

Alapok

Itt találsz minden információt ami a játék modolásához kell. Igyekszünk mindent leírni, de ha mégis van kérdésed, nézz be a Modok fórumrészbe. Érdemes az egészet egyben elolvasnod, de ha csak valahol elakadtál, nézd át Hibák részt.

Mappastruktúra

Ha feltelepítetted a játékot egy mappába, akkor azon belül van minden fájl, és almappa (tehát semmi nincs a Program files-ban, meg egyéb helyeken).

  • Stickman.exe: Ez maga a játék, nem érdemes piszkálni.
  • windowed.bat: Ablakos módban lehet ezzel elindítani a játékot. Nyugodtan törölhető.
  • Van pár dll fájl, azokat se piszkáld.
  • log.txt: Ez lesz a leghasznosabb fájl modoláskor. Minden indításkor ebbe a fájlba naplózza az eseményeket a játék. Tehát ha valami miatt nem indul el, itt láthatod, hogy mivel van a probléma. Erről majd később részletesebben.
  • MP3 mappa: Ide lehet mp3 formátumú hangfájlokat rakni, és játék közben ezek szólnak. Szabadon törölhető, de rakhatsz be a mododba háttérzenét is a segítségével.
  • Radio mappa: Itt vannak a játék közben megszólaló rádióadók fájljai. Ha az opciókban ezek ki vannak kapcsolva, akkor lehet törölni a mappát.
  • screenshots mappa: ide kerülnek a játékban készített screenshotok (amit a Printscreen gombbal készíthetsz). Alapból nincs ilyen mappa, és természetesen törölhető.
  • data mappa: Ebben van minden más, tehát a játék fájljainak 90%-a. A modellek, textúrák, hangok, nyelvi fájlok, beállítások, stb. Van pár almappája:
    • cfg: Itt vannak a beállítások. A name.cfg első sorában a név, a másodikban a kiválasztott fegyver van tárolva. 0-tól 3-ig a GUN fegyverek, 128-tól 131-ig a TECH-ek. A misc.cfg-ben meg minden más beállítás. Ezeket egyébként egyszerűbb a menüben beállítani, majd kilépni.
    • event: Ebben vannak az űrhajó event fájljai (modellek és textúrák). Jelenleg nem működik.
    • hs: A fejfedők modelljei vannak itt, és a textúrájuk (hstex.bmp)
    • snd: Itt vannak a hangok. Ezen belül a rad mappában azok a hangok, amiket öléskor lehet hallani.
  • A data mappában található fájlokról majd később.

Programok

Ahhoz, hogy nekikezdj a modolásnak, kell pár program, és tudnod is kell őket használni.

  • Képszerkesztő: A textúrák, és minden egyéb képek készítéséhez, módosításához kell. A Paintet nem érdemes használni, valami komolyabb kell. Ingyenesek közül a Paint.netGIMP, a fizetősök közül pedig a Photoshop egy jó választás.
  • 3D modellező program: A játék modelleinek szerkesztéséhez, és újak készítéséhez. A játékba a legtöbb modell Wings3D-ben készült, ami egy egyszerű és ingyenes program. Ezen kívül érdemes megemlíteni a Blendert, és a fizetős programok közül pedig a 3ds Maxot és a Maya-t. Használhatsz bármilyen programot, a lényeg, hogy 3ds és obj formátumba tudjon menteni/exportálni. Egyébként a fórum Modellek részében találsz hasznos információkat, tutorialokat, és ha van kérdésed, ott felteheted.
  • Audiószerkesztő program: A hangokhoz és zenékhez kell. Az Audacity egy jó választás, ráadásul ingyenes.

Mindegyik programra igaz, hogy ismerned kell a használatát, ez a leírás csak arról szól, hogy hogyan rakd be a játékba az alkotásaidat.

Stuff.json

Ez a fájl tartalmazza a játék legtöbb beállítását, például az épületek helyzetét, a járművek, csapatok tulajdonságait. A kiterjesztés ellenére megnyitható egyszerűen a jegyzettömbbel, mert ez egy szöveges fájl. Elsőre furcsának tűnhet a tartalma, de ha ismered a JSON szintaxist, akkor könnyen megérthető. Ha nem értesz hozzá, akkor inkább használd a Sticktoolt, azzal sokkal egyszerűbben lehet átírni a fájl tartalmát (erről majd később).

Színek: A színek egy 32 bites előjeles egész számként vannak megadva, de egyszerűbb hexadecimálisként: 0xAARRGGBB
Az AA az alfa csatornát jelöli, de ezt nem használja sehol a játék, ezért FF legyen az értéke. Utána már csak a sima hexadecimális jelölés. Ha ez bonyolultnak hangzik, használd inkább a StickToolt a színek módosításához.

modname: Ezt írja ki a főmenüben a játék

random_seed: Ha az alap 25-ös értéket átírod valami másra, új szigetet generálhatsz. Ne felejtsd el törölni utána a cmap.raw és cmap2.raw fájlokat (erről majd később).

color_grass, sand, rock, water: A tőled távol eső részeken nem textúrák jelennek meg, hanem egyszerű színek. Tehát ha mondjuk módosítod a fű textúráját, akkor a color_grass-t is írd át ennek megfelelően. Szintén törölni kell a cmap.raw és cmap2.raw fájlokat.

color_gun és color_tech: A pálcikaemberek színe.

Köd (fog)

A távolban látszódó köd színét és távolságát lehet beállítani, külön napos és esős időben.

Fények (lights)

A különböző fények színét tudod beállítani

  • color_ambient: szórt fény
  • color_sun: napfény
  • color_shadow: árnyék

spawn_height: Beállíthatod, hogy újraéledéskor milyen magasról "essenek le" a stickek. Ez akkor fontos, ha a bunkert kicseréled valami más formájúra.

spawn_radius: Ugyan az mint az előző, csak az átmérője.

Járművek (vehicle)

Itt lehet a járművek különböző tulajdonságait megadni. Eléggé egyértelmű, hogy melyik beállítás mire van hatással, ha mégsem tudsz rájönni, változtasd meg és próbáld ki a játékban.

Épületek (buildings)

  • scalex és scaley: Az épületek szélessége és magassága. Ha meg akarod nagyobbítani a modellt, növeld mind a két értéket egyszerre.
  • zone: Ezt írja ki a játék a kis térkép alatt, és a képernyő közepén, ha új zónába sétálsz.
  • position: Az épület pozíciója a szigeten. Több pozíciót is meg lehet adni, ekkor több darab lesz a szigeten a modellből (pl. bunker)
  • special Speciális tulajdonságokat lehet megadni az épületeknek:
    • spawngun és spawntech: Ide élednek újra a játékosok. Lehet akár külön tech és gun kezdőzónát is csinálni így.
    • vehiclegun és vehicletech: Ugyan az mint az előbbi, csak a járművekkel.
    • dontflattenterrain: Nem igazítja hozzá a modellhez a talajt. Így lehet akár lebegő, vagy földbe süllyesztett épületek elhelyezni.
    • fittoterrain: Ez az előző fordítottja, ilyenkor a modellt igazítja hozzá a talajhoz (deformálja).

Teleportok (teleports):

Jelenleg a Maya piramisban láthatsz ilyen teleportot, ami a KB szigetre visz. A teleportok csak egyirányúak, tehát ha oda-vissza működő teleportot akarsz csinálni, akkor két darabot kell leraknod. És a teleport kijárata ne a másik bejáratánál legyen, mert akkor soha nem jutsz ki belőle :)

  • from: Itt lehet belemenni a teleportba, ez látható.
  • to: És itt fogsz kijönni belőle, ez nem látszik.

Talajmódosítók (terrain_modifiers):

Ezek speciális modellek, amik nem látszanak, csak a talajt tudják kilapítani maguk alatt. Meg kell adni a pozíciójukat (position), és az átmérőjüket (radius).

Menü hátterek (menu_backgrounds)

Gyakorlatilag ezek inkább kamerák, ezeknek a képe látszódik a főmenüben. Meg kell adni a pozíciójukat, és a dőlésszögüket (angleV és angleH).

Fejfedők (hats)

A menüben kiválasztható fejfedők listája. Az itt felsoroltakat olvassa be a játék, de erről majd később.

StickTool

A StickTool egy kis segédprogram a modolóknak, amit HelloTibi fejleszt. A segítségével sokkal egyszerűbben tudod a stuff.json fájlt, és sok más dolgot módosítani. Nem kötelező használni, de érdemes, megkönnyíti a dolgodat.

Egyszerűen töltsd le, és csomagold ki a játék mappájába. Miután elindítod, ez a felület fogad:

Balra látod a stuff.json tartalmát, faszerkezetbe rendezve. Ha rákattintasz egy sorra, jobbra találod az adott elem beállításait. Ha egy elemből több van, a csúszkával tudod kiválasztani, hogy éppen melyiknek a tulajdonságait szerkeszd. Középen a térkép van, amin látszanak az épületek, talajmódosítók, teleportok. Ha végeztél a módosítással, kattints a Fájl menüben a Mentésre, és már indíthatod is a játékot.

Elemek hozzáadása, törlése

Egy új épület, teleport, talajmódosító, stb. hozzáadásához bal oldalt kattints az adott listára, és válaszd az Elem hozzáadása lehetőséget. Ugyan itt tudod az adott elemet törölni is.

Térkép generálása

Ha balra a listában kiválasztod a Térképet, be tudod állítani a seedet és a színeket, majd a generálásra kattintva láthatod felülnézetből a végeredményt.

Billentyűparancsok

  • Bal egérgomb: Épületek, teleportok, kamerák, stb. elhelyezése a térképen.
  • Jobb egérgomb: Az éppen kiválasztott dolog áthelyezése
  • Ctrl + jobb egérgomb: Épületnél új pozíció hozzáadása, teleportnál és talajmódosítónál a sugár módosítása, kameránál pedig az irány beállítása.
  • Shift + jobb egérgomb: Épületpozíció törlése.
  • Görgő: Nagyítás és kicsinyítés a térképen.

Koordináta-kezelő

Az Eszközök menüben találod az ablakát. Ha a játékban beírod a chatbe a /coords parancsot, és utána kilépsz, a StickTool ezeket a koordinátákat tudja kezelni. Egyszerre több koordinátát is tudsz menteni, ha a /coords parancs után valami nevet írsz be. A StickToolban ezeket a koordinátákat fel tudod használni az éppen kiválasztott épülethez, teleporthoz, kamerához, stb.

Forrás szerkesztése

Ezt is az Eszközök menüben találod. A stuff.json-t tudod szerkeszteni vele, van benne szintaxis kiemelés, és a hibákra is figyelmeztet.

Mod csomagoló

Megkeresi a módosított fájlokat, és csak azokat csomagolja be egy .zip fájlba. Ez akkor hasznos, ha csak kevés dolgot módosítasz a játékon, mert így kisebb lesz a mod mérete (viszont mindenkinek ki kell csomagolnia ezeket a fájlokat).

Modellek

Épületek

Mielőtt beraknád a modelled a játékba, pár dolgot le kell ellenőrizni:

  • Legyen rajta textúra, és ezek a textúrák a játék data mappájában legyenek.
  • Ne legyen torz, vagy 0 területű lap a modellen
  • Hide-olt lapok se legyenek

Ha ezek megvannak, mentsd el a modelled 3ds formátumba. Programonként változik, hogy ezt hogy kell, nézz utána a neten (Wings 3D-ben a File - Export - 3ds menü alatt kell).

A modelleket ezután a játék saját formátumába (sm0) kell konvertálni. A konvertert innen töltsd le, és csomagold ki a játék mappájába. Válaszd ki a lightmap méretét, és nyisd meg vele a .3ds formátumú modelled.

Lightmap: Egy kép, ami a modell árnyékait tartalmazza, a világításnak megfelelően. Minél nagyobb felbontásúra állítod, annál pontosabb lesz. A nagyobb épületekhez érdemes nagyobb felbontásút választani, de ettől egyrészt tovább tart a konvertálás, másrészt 256 egységnyi lightmapet bír el a játék összesen. A 64-es felbontás 1 egységnek számít, a 128-as 4 egységnek, és a 256-os 16-nak.

Miután végzett a konverter, az elkészült fájlokat a program mellett találod (tegyük fel, hogy az eredeti fájl neve haz.3ds):

  • haz.sm0: Ez maga a modell, ezt kell berakni a data mappába.
  • haz.x: Egy ideiglenes fájl, törölhető.
  • hazlm.jpg: Az előbb említett lightmap fájl, ezt is be kell másolni a data mappába.

Miután beraktad ezeket a fájlokat a helyükre, nyisd meg a már említett stuff.json-t, és írd bele a modelled adatait (vagy írj át egy létezőt). Használhatod a StickToolt is, azzal egyszerűbb ezt elvégezni.

Ezután indítsd el a játékot. Az első betöltés kicsit tovább tart, mert ekkor generálja le a modell szilárdságát, amit haz.kd1 néven fogsz megtalálni a data mappában. Ha később újrakonvertálod a modellt, vagy változtatod a méretét a stuff.json-ban, akkor ezt a kd1 fájlt töröld ki, hogy újragenerálja a játék a fájlt.

Fejfedők

A játékba berakásuk hasonlít az épületekhez, de van pár különbség:

  • Egyetlen textúrát használhatnak, a hstex.bmp-t, amit a data-n belüli hs mappában találsz.
  • A modellek .obj formátumban vannak, a legtöbb program tud ilyenbe menteni, így nincs szükség a konverterre sem.
  • Az elkészült modellt a data-n belüli hs mappába kell rakni.
  • Ha egy új fejfedőt adsz hozzá, a stuff.json végén lévő hats lista végére is oda kell írni a nevét.

Járművek

  • .x formátumban vannak a modellek. Használhatod az épületeknél említett konvertert is, de a legtöbb program tud ilyen formátumba menteni (Wings3D-ben a File - Export - DirectX(.x) menü alatt találod)
  • A modellnek a neve értelemszerűen antigrav.x vagy hummer.x lesz. A hummernél a kerék külön modellként van: kerek.x
  • A modelleknek saját textúrájuk van: antigrav.jpg, hummer.jpg, kerektex.jpg
  • A járművek tulajdonságait a stuff.json fájlban tudod állítani (pl. a kerekek méretét, pozícióját)

Fegyverek

A járművekhez hasonlóan ezek is .x formátumban vannak, és saját textúrája van minden egyes fegyvernek.

Hangok

A játék hangjai több helyen találhatóak

  • data/snd: Itt van minden hangeffekt.
  • data/snd/rad: A harci rádió hangjai vannak itt (tehát amikor megölsz valakit, ezeket hallod).
  • Radio: Itt a rádióadók .m3u fájljai vannak. A nevük elején lévő szó jelzi, hogy melyik mikor szól: action=akció közben, ambient=amikor semmi különös nem történik, radio=autórádió.
  • MP3: Alapból üres a mappa, de ide tudod berakni az mp3 formátumú zenéidet, amit a játék le tud játszani.
  • A menü háttérzenéje a data mappában van usiiis_short.mp3 néven.

Ha a data/snd mappában felül akarsz írni egy hangfájlt, akkor figyelj oda, hogy 16 bites, mono, wav formátumú legyen ez a fájl, mint az eredeti.

Egyéb

Szövegek

A játékban előforduló feliratokat a data mappában lévő lang.ini fájlban találod. Ez (jelenleg) két részre van osztva, az elején (a [default] sortól kezdődően) az angol szövegek, a [14] sortól pedig a magyar megfelelőjük. Ezeket a szövegeket tetszőlegesen lehet módosítani.

Térkép

Az egész sziget kinézetét tudod módosítani. Lecserélheted a talaj textúráit (a data mappában találod), viszont ilyenkor a hozzá tartozó színeket is módosítsd. Tudsz új szigetet is generálni, vagy a meglévőt formálni a talajmódosítókkal.

Ne felejtsd el újra generálni (törölni) a cmap.raw és cmap2.raw fájlokat az ilyen módosítások után.

Hibák

Gyakran előfordul, hogy egy módosítás után a játék betöltés közben megáll, és kilép. Ilyenkor meg kell nézni a játék mappájában a log.txt fájlt, az naplózza a betöltésnek minden egyes szakaszát, és kiírja, ha valami hiba történt. Ezek a hibaüzenetek elég egyértelműek, de ha mégsem jössz rá a hiba okára - a fórumra bemásolva az utolsó pár sort - tudunk neked segíteni.

 

 

 

 

 

 

 

"New StickTool"

"By hellotibi"                                "STICKMAN WARFARE mod készítő"

StickTool
LETÖLTÉS
Verzió: 1.0.1

A StickTool egy segédprogram a játék móosításához. Segítségével könnyebben tudod a pályát, a járműveket, az épületeket módosítani, majd az elkészült mododat becsomagolni.

 

 

 

 

 

 

Minden fórumozó, aki a Stickman Warfare oldalra felhasználói nevével és jelszavával belép, automatikusan elfogadja a Fórum szabályzatát.

A csillaggal jelölt részek meghatározásának jogát fenntartjuk magunknak - A moderátorok

Offolás: az adott témától eltérő hozzászólások írása.
Flood: ugyanaz, vagy tartalmában nagyon hasonló hozzászólások folyamatos küldözgetése.

1. A fórum használata közben vedd figyelembe a netikett szabályait.
2. Ez nem chat. Személyes jellegű beszélgetéseitekhez használjátok az MSN-t.*
3. Ha valamelyik üzenet nem illik az adott témába, akkor
a)Keress másik témát neki.
b)Ha értelmetlen, ne küldd el, vagy na lepődj meg, ha töröljük. Írhatod az Offtopikba. *
c)Ha az A és a B pont sem érvényesül, nyiss új témát, azonban ezt felülbírálhatjuk.
(Sokat segíthet, ha a Keresés gombot használjátok.)

4. Az aláírásotokban ne szerepeljen túl nagy felületen kép, ne legyen harsány és másokra nézve sértő.*
Ne legyen benne mozgó, idegesítő felirat. A kép mérete max. egy internetes sebességteszt lehet...

5. Ha tied az utolsó hozzászólás egy topikba, akkor az adott topikba ne írja újra.
a) várd meg, amíg mások reagálnak a hozzászólásodra.
b) Ha egészen más témában van sürgős mondanivalód, akkor gondolkodj el, hogy nem illik-e egy másik topikba?* Ha nem, akkor írhatsz új hozzászólást.
c) Ellenkező esetben használd a Szerkesztés gombot.
6. Régi, nem használt fórumok felhozását mindenki mellőzze, ha csak nincs fontos, témábavágó mondanivalód.* (Az "ebből mi lett végülis?" és a „nekem is ez volt, de hál’istennek megszűnt” pont nem ilyen.)
7. Amennyiben valaki vét a szabályok ellen, példának okáért offol, akkor EGY EMBER szóljon rá, ne mindenki öt oldalon keresztül. A „ne offolj” is offnak számít.
8. Tiltott önkényuralmi jelképek, gyűlölködő, gyűlöletkeltő, közösségi izgatásra alkalmas témák vagy szélsőséges nézetek illetve illegális tartalmak mindennemű megjelenítése szigorúan TILOS.*
9. Minden alfórumba az ottani és ezen szabályzat alapján írj.
10. Kerülj mindenféle -társaidra nézve sértő- megnyilvánulást. Legyen az látható hozzászólás, privát üzenet, vagy kép, ennek a szabálynak figyelembe nem vétele rövid úton a fórumból való kitiltáshoz vezet. Amennyiben látod, hogy valaki vétett ez ellen, keresd fel levélben az egyik moderátort.
11. A fórumnak van egy minimális értelmi szintje, ami úgy van meghatározva, hogy ha valaki elég hülye, hogy másoknak szétkürtölje a jelszavát és így "feltörjék", az nem üti meg ezt a minimális szintet. Akinek ki lehet találni találgatással a jelszavát, ugyanez a kategória.
12. Születés, és névnapi jókívánságokat (rosszal együtt) levélben küldjétek el, erre lett feltalálva.
13. Folytatása következik.

Alfórumok rövid szabályzata

Hírek
1) Új témát csak Admin, vagy a fejlesztői csapat tagja hozhat létre.
2) Amennyiben egy topik nincs lezárva, szabadon hozzá lehet szólni a fentiek fényében.
2) Erősen moderált alfórum, így az oda nem illő* hozzászólások törlésének jogát fenntartjuk.

Általános
Itt található az egész fórumra vonatkozó szabályzat, mely folyamatosan bővül.
Külön említést igényel az 5letek FAQ, mely az 5letek topicra vonatkozik (főként).

Bugok
1) Csak a játékkal kapcsolatos vélt vagy valós hibáknak lehet új topikot nyitni, de csak akkor, ha nem találsz olyan témát, aminek leírása megegyezik a Te általad talált hibáéval.
2) Az erősen OFF hozzászólások itt is figyelmeztetés nélkül törölve lesznek.

Modellek
Illik elolvasni, mielőtt postolnátok bárhova is!

A "Korai próbálkozások", "Kérdezz-felelek", és "Modellezési segítség" témák saját szabályzattal rendelkeznek, ezt az adott téma első hozzászólásában olvashatjátok el!

Az Általános téma kötetlen beszélgetésre való. Nem off-topic, ne akármiről beszélgessetek, hanem a modellezésről általában!

Saját témát is nyithattok a modelleiteknek, egyfajta galériaként, ennek szabályait lentebb olvashatod el!

Kiemelt téma nyitása:
- ne nyissatok. Bízzátok rám, vagy küldjetek üzenetet, és ha indokoltnak érzem, nyitok megfelelő témát!

Galéria témák nyitása:
- egy téma egyetlen modellről szóljon (egymáshoz tartozó, de külön modellek kerülhetnek egy témába, egyéb esetben a moderátorok törlik a témákat)
- csak olyan modelleknek nyissatok témát, amit a későbbiekben a játékba szántok
- minden modellről legalább 4 (négy) darab képet mutassatok, egyéb esetben a témát törlöm
- írjátok le (ha egyértelmű, akkor is), hogy mi szerepel a képen, meséljétek el keletkezésének történetét
- ha egy modell nem üt meg egy alsó szintet, a témát törlöm (a szintet pedig önkényesen határozom meg)
- csak kész modelleknek nyissatok témát (tehát textúra is legyen rajta)
- ha nem kész modellnek nyittok témát, mindenképp szerepeljen a címében a [WIP] megjelölés (work in progress - a munka folyamatban), és frissítsétek rendszeresen (az egy héten belül nem frissített modellek témáit törlöm)
- a [WIP] megjelölésű témák első postját frissítsétek, ha dolgoztatok a modellen (szerkesztés gombbal tehetitek meg), és írjatok egy hozzászólást a post végére, hogy mások is észrevegyék

Hozzászólás szabályzat:
- más munkáját ne becsméreld, keményen megdolgozott vele, akkor is, ha nem éri el az általad elvárt minőséget
- technikai szempontból akkor szólj hozzá a modellhez, ha értesz is hozzá
- az egyszavas "jó", "tetszik", "ocsmány", "XD" és hasonló jellegű hozzászólásokat mellőzzük
- ne akard megmondani, mi kerüljön be a játékba, azt majd Admin eldönti
- ne akard megmondani, hova kerüljön a modell, azt majd Admin eldönti
- ne dicsérd más munkáját, csak mert "haverod" az illető, amennyiben a modell igenis rossz

Kellemes időtöltést és jó modellezést mindenkinek!

Grafika
1. Nyithatsz a saját alkotásaidnak egy témát, ha megütnek egy bizonyos minőségi szintet, és nem csak 1-2 képet akarsz berakni.
2. Ha találsz valami érdekességet, kérdésed van, vagy még nincs külön témád, akkor írj az Általános témába.
3. Vélemény írása: bárki írhat bárkinek az alkotásáról véleményt, de:
- szitkozódásnak helye nincs
- építő jellegű kritika legyen
- ha csak azt akarod leírni, hogy "jó lett, gratulálok", azt is próbáld egy kicsit hosszabban, részletesebben megfogalmazni

Modok
Mindenki rakhat fel a fórumra modot, de egy pár dolgot be kell tartania:
1. Az első mododat a Homokozó topicba rakd. És minden más egyszerűbb alkotást is.
2. Csak a komolyabb* modoknak lehet külön témát nyitni. Ha egy moderátor úgy ítéli meg, hogy nem komoly a mod, át fogja rakni a Homokozóba.
3. Írj egy kis leírást a modról, és minimum három képet is rakj be. Ne linket, képet.
4. Töltsd fel valahova a mododat, és a letöltési linket rakd be a hozzászólásba. Pár feltöltő oldal: Rapidshare,MegauploadMediafire.

Büntetési rendszer
Ha egy üzenetet törölnek a moderátorok, az általában büntetéssel is együtt jár. A különböző dolgokért különböző mennyiségű büntetőpont jár:
Offolás: 2 pont
Reklám: 5 pont
Sértegetés: 4 pont
Hszhunt (hozzászólások gyűjtése): 3 pont
Spam: 10 pont

10 pont után 3 nap kitiltás jár.
15 pont után 5 nap kitiltás jár.
20 pont után 7 nap kitiltás jár.
25 pont után örökös kitiltás jár.
Ha kapsz egy büntetést, utána a pontjaid megmaradnak, és onnan számlálódnak tovább (tehát egy három napos kitiltás után megmarad a 10 pontod, és ha összeszedsz még 5-öt, akkor már 5 napra leszel kitiltva).
A büntetésedről azonnal értesülhetsz, kapsz egy levelet a részletekkel.

 

 

 

 

 

 

CHAT szabályok a stickman.hu-n:

 

 

 

1. Nem veszekedsz, nem káromkodsz, nem reklámozod a klánod (vagy bármi mást).

2. Kerüld az egyszavas válaszokat és a sok szmájlit.

3. Ha csak egyvalakivel beszélsz, inkább küldj neki levelet.

Ha nincs szerver, várj türelmesen. Nem fog megjavulni, ha az üzenőfalon megkérdezed, mikor lesz jó.

Ha ezek ellen vétesz, büntetésre számíthatsz.

 

 

 

 

 

Itt láthatod a játékban megszerezhető medálokat. A profilodon megjelennek az általad megszerzett medálok.

Medálok szűrése: 

Killer 1

Ölt 10-et a játékban.

Megszerezve

Killer 2

Ölt 30-at a játékban.

Megszerezve

Killer 3

Ölt 90-et a játékban.

Megszerezve

Killer 4

Ölt 250-et a játékban.

Megszerezve

Killer 5

Ölt 750-et a játékban.

Megszerezve

Killer 6

Ölt 2.000-et a játékban.

Megszerezve

Killer 7

Ölt 5.000-et a játékban.

Megszerezve

Killer 8

Ölt 10.000-et a játékban.

Megszerezve

Killer 9

Ölt 30.000-et a játékban.

Megszerezve

Killing machine 1

Elérte a Killing Spree-t (3 kill meghalás nélkül).

Megszerezve

Killing machine 2

Elérte a Rampage-t (6 kill).

Megszerezve

Killing machine 3

Elérte a Dominating-et (9 kill).

Megszerezve

Killing machine 4

Elérte a Unstoppable-t (12 kill).

Megszerezve

Killing machine 5

Elérte a Godlike-ot (15 kill).

Megszerezve

Killing machine 6

Elérte a WICKED SICK-et (30 kill).

Megszerezve

Weekly TOP1

A heti toplistán első volt vasárnap este.

Megszerezve

Weekly TOP2

A heti toplistán második volt vasárnap este.

Megszerezve

Weekly TOP3

A heti toplistán harmadik volt vasárnap este.

Megszerezve

Weekly TOP4

A heti toplistán negyedik volt vasárnap este.

Megszerezve

Weekly TOP5

A heti toplistán ötödik volt vasárnap este.

Megszerezve

Camper 1

Megölt 3 embert egy moccanás nélkül.

Megszerezve

Camper 2

Megölt 6 embert egy moccanás nélkül.

Megszerezve

Camper 3

Megölt 9 embert egy moccanás nélkül.

Megszerezve

Camper 4

Megölt 15 embert egy moccanás nélkül.

Megszerezve

Dani event winner

Dani event nyertese.

Megszerezve

Dani event

Dani event 2. hely.

Megszerezve

Outland

Látta Outlandet.

Megszerezve

Base jumper

Leugrott Outlandről

Megszerezve

Spaceship

Látta az űrhajót.

Megszerezve

Higher and higher

Volt a sziget legmagasabb hegyén.

Megszerezve

Hummer stunter 1

Csinált egy flipet hummerrel.

Megszerezve

Hummer stunter 2

Csinált egy double flipet hummerrel.

Megszerezve

Hummer stunter 3

Csinált egy triple flipet hummerrel.

Megszerezve

Hummer stunter 4

Csinált egy quadro flipet hummerrel.

Megszerezve

Hummer speeder

Elérte a 200 km/h-t hummerrel.

Megszerezve

2.0 Launch Day

Részt vett a 2.0 bevezető eventjén.

Megszerezve

Admin

Medál az Adminoknak.

Megszerezve

VB

A 2010-es foci VB-s játék nyerteseinek medálja.

Megszerezve

A játék

Programozó: Badics Alex

Modellek: Almády Balázs, Végh Gyula, Falvai Olivér, Sady István, Farkas Zoltán, Háda Ádám

További köszönet a játékosoknak, akik ötletekkel, javaslatokkal, teszteléssel segítették a fejlesztést.

A honlap

Programozó: Nagy Marcell

Design: Falvai Olivér

Olasz nyelvre fordította: Kovács Vincent

oldal készítője: *****

 

 


 

Asztali nézet